سپتیک تانک

بزرگترین مرجع تخصصی سپتیک تانک , جهت خرید سپتیک تانک با شماره 02188721092 تماس بگیرید.

سپتیک تانک

بزرگترین مرجع تخصصی سپتیک تانک , جهت خرید سپتیک تانک با شماره 02188721092 تماس بگیرید.

  • ۰
  • ۰

سپتیک تانک

سپتیک تانک را می توان یک تصفیه کننده اولیه دانست که در مکان هایی که امکان چاه جذبی نباشد از سپتیک تانک استفاده می شود . لجنی که از طریق فاضلاب وارد سپتیک تانک می شود.قبل از ورود فاضلاب به مخزن اولیه باید پساب از آشغالگیرکه داخل مخزن قرار گرفته است , عبور کند. 

طرزساخت سپتیک تانک

جریان فاضلاب بین مخازن توسط لوله های با قطر ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر برقرار می گردد، ممکن است این امر بوسیله سوراخهایی که در دیواره جداکننده به فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر از سطح آزاد فاضلاب تعبیه می شند انجام گیرد تا مواد شناور از انباره فاضلاب سرریز نشود. فاصله مرکز تا مرکز لوله ها  و یا سوراخها  ۳۰ سانتی متر در نظر می گیرند.

سپتیک تانک

بمنظور خروج گازهای ایجاد شده از تجزیه فاضلاب در فضای سپتیک، از لوله ای به قطر ۱۰ سانتی متر استفاده می شود. برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت توسط بو ارتفاع لوله تهویه را حداقل ۱٫۵ متر بالاتر از ارتفاع بالاترین ساختمان در نظر می گیرند. همچنین برای جلوگیری از ورود و یا افتادن جانوران و پرندگان به لوله تهویه دو کار صورت می گیرد: یا در انتهای آن توری نصب می کنند و یا با نصب زانوی ۹۰ درجه امتداد دهانه خروجی لوله تهویه را به طرف زمین بر می گردانند.

برای بازدید، تمیز کاری و تعمیر کردن تانک، تعبیه دریچه آدم رو  ضروری است.


اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک :

    

-سیستم ورودی فاضلاب: شامل لوله و بافل (میانگیر) ورودی است. 

    

-مخزن اولیه سپتیک تانک: که بیشترین حجم سپتیک تانک را به خود اختصاص داده و معمولا 70-60 درصد حجم کل سپتیک تانک مربوط به این بخش است.

    

-دیواره جداکننده: که باعث جلوگیری از ورود لجن و چربی و روغنهای شناورشده به مخزن زلال سازی می شود.

    

-مخزن زلال سازی: این مخزن تقریبا 30 درصد حجم کل سپتیک تانک را شامل شده و در آن فاضلاب عاری از مواد قابل ته نشینی و شناوری تجمع می یابد.

    

-خروج بیو گاز (تهویه): از طریق این مجرا گازهای تولید شده ناشی از فرآیندهای بی هوازی تصفیه فاضلاب که عمدتا متان است از سپتیک تانک خارج می گردد.